Sensuelli pionimekko

45.00

Uniikki design mekko. Pioneista ja mimosoista luotu unenomainen printtikuvio. Epäsymmetrinen helman leikkaus luo mielenkiintoisen silhuetin. Mustat olkainhihnat tuovat kontrastia pehmeälle, laskeutuvalle mekolle.

Yhdistä leveä lahkeisiin palazzo housuihin tai nilkkapituiseen silkkihameeseen, saat kauniin maxi iltapuku lookin.

1 varastossa

Kuvaus

Luksus ekomekko

H&M Conscious Exclusive collection 2017 vuoden unelman kevyt, hulmuava designmekko. Avoin selkä. Kerroksittainen, epäsymmetrinen helma. Vuoritettu, alushame. Piilotettu vetoketju takana.

H&M on julkaissut Conscious Exclusive collection vaatemalliston vuodesta 2010 asti. Mallistot perustuvat ekologisesti kestävälle materiaalin käytölle ja hyödyntävät kierrätysmateriaaleja mm. kierrätettyä polyesteriä, orgaanista puuvillaa, Tenceliä, joka on Eukalyptuspuusta saatava luonnonmateriaali, Bionicia, joka on tehty merestä kerätystä muovijätteestä, ananaksen lehtien kuidusta valmistettua Piñatex -vegaaninahkaa, Orange Fiber -kangasta, jota tehdään mehuntuotannon sivutuotteena saatavien, sitrushedelmien kuorista ja levien biomassassasta saatavaa kasviperäistä vaahtomuovi BLOOMia. Mallistoa myydään valikoidusti ja rajoitetusti. Mallisto on saanut luksusleiman ja myydään usein nopeasti loppuun. Mallisto on laadukkaasti valmistettu ja huolella viimeistelty. Mallisto vastaa kuluttajien sosiaaliseen ja ympäristöllisiin huoliin vaateteollisuuden tuotannossa ja on vuosi vuoden jälkeen herättänyt yhä enemmän kiinnostusta myös muotimediassa.

Vintage 2017

 

Merkki: H&M Conscious Exclusive Collection

Koko: koko lappu leikattu pois

Mitat:

Olka-helma: 109cm

Kainalo-kainalo: 47cm

Vyötärö: 39cm

Hiha: –

Valmistusmaa: ei tietoa

Väri: Valkoinen, keltainen, vaaleansininen, musta

Materiaali: 100% orgaaninen silkki

Kunto: Laadukas, hyvin pidetty

 

H&M, Hennes & Mauritz yrityksen perusti 1947 ruotsalainen Erling Persson, hän matkusti Amerikkaan toisen maailmansodan jälkeen ja ihastui maan tehokkaisiin massatuotantomyymälöihin. Yritys on laajentunut huomattavaa vauhtia, heti perustamisesta saakka. Nykyään konsernilla on 4300 myymälää ympärimaailmaa. Perssonin perhe omistaa edelleen suuren osan yrityksestä ja äänivallasta toiminnassa. Yritys myy naisten, miesten ja lasten vaatteita, kosmetiikkaa sekä kodin sisustustuotteita. H&M vaatemerkin lisäksi konsernin merkkejä ovat Cos, Monki, Weekday, Cheap Monday sekä & Other Stories. H&M:lla on yli 700 alihankkijaa Euroopassa ja Aasiassa. Yritys onkin ollut julkisuudessa vaatetusalan huonojen työolojen ja lapsityövoiman käytön vuoksi, jonka vuoksi yritys on tehnyt code of conduct -säännöt alihankkijoilleen, jotka määrittävät mm. työpäivän enimmäispituuden ja kieltää lapsityövoiman käytön. Yritys myös valvoo alihankkijoidensa toimintaa tekemällä pistokokeita tehtaisiin. H&M on ilmoittanut pyrkivänsä käyttämään vain kierrätettyjä ja kestävän kehityksen mukaisia materiaaleja vuoteen 2030 mennessä. H&M on tehnyt yhteistyötä useiden merkittävien vaatesuunnittelijoiden kanssa, jotka ovat suunnitelleet rajoitetusti myynnissä olleita mallistoja mm. Karl Lagerfield, Stella McCartney, Lanvin, Balmain, Kenzo, Roberto Cavalli, Moschino, Jimmy Choo ja Versace.

Huomioithan, että kyseessä on vintage tuote, joten tuotteessa on aina jonkinlaisia käytönjälkiä, tämä on vintagetuotteisiin kuuluvaa patinaa ja viehätystä, jota me vintage harrastajat rakastamme. Pyrin kuitenkin parhaani mukaan ilmoittamaan merkittävät virheet ja kulumat tuotekuvauksessa.